X11 + acpi suspend - memleak

Jakub Kolasa jezik w arker.pl
Czw, 21 Cze 2007, 10:17:05 CEST

Witam

Zaobserwowałem dziwną prawidłowość. Po kilku(nastu) uśpieniach maszyny
(acpi) X wykazuje użycie zasobów np. 400+ MB VmDATA (etc, raz doszedł do
900M). Na początku podejrzewałem KDE, jednakże restart kde (wyjście do
kdm) nie "naprawia" stanu. Dopiero restart kdm (a co za tym idzie,
całego X'a) zwalnia pamięć i inne zasoby.

Czy ktoś jeszcze zaobserwował takie zjawisko?

Ac (up-to-date)
KDE z Ac
Xorg z Ac
Uśpienie via klaptop_acpi_helper

Być może istnieje inne źródło tego zjawiska, jednakże, jak do tej pory
nie znalazłem innego punktu zaczepienia.

Pozdrawiam
Jakub `jezik' Kolasa
--
,,Given enough eyeballs, all bugs are shallow''
 - Linus' Law by Eric Raymond
----------------------
e-mail
    jezik w arker.pl