spece do usuniecia

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Pon, 5 Mar 2007, 19:14:55 CET

On Mon, Mar 05, 2007 at 07:54:57AM +0100, Arkadiusz Miskiewicz wrote:
> subversion byłby tu miły
> svn mv packages/kernel-misc-devbios obsolete/packages/ :)
>
> Nadal są nastroje anty-subversionowe?

Ja na pewno nie jestem anty, szczególnie, że Axeos OS (fork
PLD który robię w pracy) od paru miesięcy mam w Subversion
(pracy w CVS nawet nie brałem pod uwagę) i całkiem dobrze mi się w tym
pracuje.

Nie importowałem całego PLD, ale tylko kawałek:
[jajcus w jajo packages]$ svn ls https://...../.../axeos-os/trunk/packages | wc -l
316

Wrzucam tam także binarne pliki, których nie ma w pldowym distfiles (nie
chciało mi się własnego distfiles stawiać).

Import z repo PLD do mojej struktury robi całkiem sprawnie jeden
skrypcik. Całkiem nie źle importuje też zmiany (wszelkie komplikacje
wynikają tylko z moich lokalnych zmian).

Bardzo fajnie się operuje na plikach konkretnego pakietu (reszta SOURCES
nie zawadza), operacje "hurtowe" robię gwiazdkami w ścieżkach (grep ...
*/*.spec). Fajne jest to, że jednym commitem mogę wysłać wszystkie
zmiany w źródłach i w specu. Nie trzeba kopiować/przesuwać/usuwać
żadnych plików "po stronie serwera" (chodzi o sytuacje w których teraz
musimy męczyć cvsadmina).

Największy problem miałem z organizacją branchy/tagów... chciałem
przenieść "żywcem" z tego, jak jest to używane w PLD (żeby w skrypcie
builder jak najmniej zmieniać), jednocześnie używając typowych SVNowych
zwyczajów (trunk/, branches/, tags/) i wyszło coś znacznie bardziej
skomplikowanego niż to powinno być (tagi i branche chyba lepiej byłoby
robić w katalogach konkretnych pakietów, a nie w osobnych drzewach)
-- np. tag "auto" z buildera wymaga dwóch commitów -- pierwszy robi
odpowiedni katalog w "tags", drugi "kopiuje" pliki pakietu.

No to by było tyle moich przemyśleń na temat. :-)

Pozdrowienia,
        Jacek