SPECS: qemulator.spec - resolved duplicate

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Sob, 17 Mar 2007, 09:56:30 CET

On Friday 16 of March 2007 21:32:51 Cezary Krzyzanowski wrote:
> To jak jesteś taki złoty człowiek, to wywal obrazki też do /usr/share,
> bo libdir to słabe miejsce na takie rzeczy...
A o które obrazki chodzi? Według mnie, powinno być OK, gdyż w tym przypadku
katalog jest określany automatycznie, w zależności od położenia skryptu.
Np. zakładając, że skrypt znajduje się w katalogu /usr/lib/qemulator, ścieżka
do katalogu pixmaps jest budowana w następujący sposób:
- pobierana jest ścieżka do skryptu (ale nie łącza symbolicznego!)
	/usr/lib/qemulator
- odcinana jest część zawierająca '/lib/qemulator'
	/usr
- doklejana właściwa ścieżka
	/usr/share/pixmaps/qemulator

Wynika z tego, że wystarczy skrypt umieścić we właściwym miejscu (o ile wg.
FHS katalogi: /usr/lib/qemulator i /usr/share/pixmaps/qemulator są takowymi)
i obrazki powinny być widoczne.
Po dodaniu prymitywnego debuga, tak wygląda definicja ścieżek przez skrypt w
przypadku umieszczenia go w /usr/lib/qemulator (pokazałem tylko wybrane
ścieżki):

CURRENT_PATH: /usr/lib/qemulator/qemulator.py
BASEDIR: /usr/lib/qemulator
BASEDIR: /usr
BINDIR: /usr/bin
LIBDIR: /usr/lib/qemulator
SHAREDIR: /usr/share/qemulator
PIXMAPDIR: /usr/share/pixmaps/qemulator

Łącza symboliczne mogą być gdziekolwiek, gdyż os.path.realname() ma je gdzieś.

Pozdrawiam
Beorn

--
Daniel 'Beorn' Mróz <beorn w alpha.pl>    http://127.0.0.1/beorn