Nowe rescue, ata-piix?

Michał Łukaszek mlukaszek w gmail.com
Sob, 31 Mar 2007, 00:00:31 CEST

Hej,

właśnie zmarnowałem 2h odpalając nowe rescuecd w celu odratowania
maszyny, notabene po nieudanej próbie zabootowania z zepsutego
initrd...

Otóż najnowsze rescue uparcie wykrywa moje dyski IDE jako SCSI, oraz
wszystkie partycje jako sd*[0-9]. Prawdopodobnie wszystko z powodu
ciekawego wpisu "alias scsi_controller ata-piix" w modprobe.conf -
włącza się emulacja SCSI?
Problem w tym, że nie potrafię dobrać się wówczas do faktycznych
urządzeń hd* - udev po prostu ich nie tworzy, zresztą ręcznie
stworzenie urządzeń (mknod) też nie daje rezultatów.
Ja nie wiem co było/robiłem nie tak, ale poprzednia wersja rescue po
prosu działa od strzału...
Jak z tego wybrnąć?

--
pozdrawiam,