[Th] fcrontab

Wojtek Grabowski w-grab w o2.pl
Pon, 12 Lis 2007, 23:41:28 CET

W fcron 3.0.3 rel 1 i 2 i686 zwykły user nie może używać fcrontab:

Couldn't change euid to fcrontab_uid[134]: Operation not permitted

User jest dodany do odpowiedniego cron.allow

Również plik systab nie jest poprawnie aktualizowany przez polecenie
fcrontab -u systab -z > /dev/null 2>&1 (wywoływane choćby z init.d
daje do loga:
fcrontab[12891]: Could not open PAM session: User not known to the underlying
authentication module

Zmiana zawartości /etc/pam.d/fcrontab w th względem ac była pewnie czymś
uzasadniona, ale u mnie całkowicie uniemożliwiała aktualizację tablicy
systemowej systab

Podmieniłem plik /etc/pam.d/fcrontab na ten z ac (różnią się jedną linią
w th jest:  session  include  system-auth
natomiast w ac: session required   pam_permit.so

i zaczęło działać aktualizowanie pliku systab oraz zwykły użytkownik może
uruchomić fcrontab -e  ale nie może zachować zmian:
Unable to rename grabarz.orig.tmp to grabarz.orig : old source file kept:
Operation not permitted

Swoją tablicę crona aktualizuję przez su (fcrontab -e -u grabarz z roota), ale w
ac (wersja fcron 3.0.0) to nie było potrzebne - uprawnienia plików i katalogów
są takie same, więc nie wiem o co chodzi

Pozdrawiam