Dovecot i inotify w AC

Mateusz Kijowski mateusz.kijowski w gmail.com
Śro, 21 Lis 2007, 22:49:04 CET

Hejho,

Ostatnio zauważyłem że IDLE nie działa u mnie gdy nowa wiadomość jest
przeniesiona przez sieve przy dostarczaniu. Podłubałem i okazało się, że w
trakcie configure dovecota wychodzi coś takiego:

configure:22727: checking whether we can use inotify
configure:22786: amd64-pld-linux-gcc -o
conftest -std=gnu99 -O2  -Wall -W -Wmissing-prototypes -Wmissing-declarations -Wpointer-arith -Wchar-subscripts -Wformat=2 -Wbad-function-cast
conftest.c  >&5
conftest.c:70:31: sys/inotify.h: No such file or directory

trochę poguglałem i wychodzi na to, że sys/inotify.h jest dopiero w glibc 2.4,
a w AC jest 2.3.6. Na wiki dovecota proponują ściągnięcie inotify.h z
kernel.org i instalacje w /usr/local/include/sys:

http://wiki.dovecot.org/CompilingSource#head-9a82ac9ec0d79f2230f2fb81b2ff85b940290eaa

jednak takie rozwiązanie nie wchodzi chyba w grę przy budowaniu paczki.
Znalazłem jeszcze:

http://www.mail-archive.com/dovecot%40dovecot.org/msg05867.html

gdzie odradzają korzystanie z nagłówków z kernel-headers, zresztą wciąganie
takiego dużego BR dla jednego nagłówka wydaje mi się przesadne.

Jest jeszcze:
http://lists.freedesktop.org/archives/hal/2007-January/007066.html gdzie
sugerują dodanie sys/inotify.h do glibc i to mi się chyba najbardziej podoba.
Tak pewnie zrobię, chyba, że ktoś mądrzejszy zna jakieś inne rozwiązanie.

Pozdrawiam,

Mateusz