Th okiem usera

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Śro, 3 Paź 2007, 18:01:55 CEST

Cześć

Pokombinowałem wczoraj z bibliotekami w moim lapie (Ac). Skutecznie. Konieczne
okazało się ratowanie systemu, ale pamiętając naszą niedawną dyskusję o
uciekających użytkownikach postanowiłem spróbować zainstalować Th jako jeden
z nich. Skorzystałem z ISO CRI.
Instalacja przebiegła pomyślnie, aczkolwiek trochę mało automatyki jest w CRI,
oraz zbyt mało informacji w howto. Nabiedziłem się niemiłosiernie próbując
uruchomić napęd DVD po czym okazało się, że trzeba zrobić update URLi żeby
loadpackage zadziałało (jest info w FAQ, ale nie w howto). Sypnęło też znanym
i niegroźnym komunikatem o braku device mappera (CRI mogłoby go ładować na
dzień dobry, mniej stresów dla użytkowników).
Pierwsze uruchomienie - działa, ale daje się wejść tylko na roota. Na userze
mingetty się wywraca. Przyczyna - brak plików urządzeń TTY. Jeśli user nie
wie, że trzeba zainstalować UDEV lub DEV, na tym etapie polegnie. Propozycja
dla CRI: skrypcik w rc.local, który pyta czego user chce, instaluje to i się
usuwa (wymagana prekonfiguracja sieci lub pakiety dev i udev* na płycie).
Instalowany jest jedynie base system, więc sporo trzeba dokoptować ręcznie.
Naszczęście z tym userzy problemu mieć nie powinni, do czasu gdy poldek
zaktualizuje db, co skutkuje problemami z bazami RPM. Pomaga
usunięcie /var/lib/rpm/__*, ale to ponownie wymaga "wiedzy tajemnej" od
użytkownika.
Po instalacji Xów niespodziewajka - Xy nie banglają. Mam ATI Mobility X1600,
która nie jest wspierana przez xorg-driver-ati, a fglrx nie lubi się z Xorg
1.4. Na vesa Xy dostają SIG11 prosto między oczy. Na FTPie wersji 1.3 xorg
brak, więc nie można zrobić downgrade. Obecnie zatem użytkowników
desktopowych z nowszymi kartami ATI możemy skreślić grubą linią.
Na gołej konsoli też niewesoło. Próba odpalenia mc - SEGFAULT.
Wniosek - nie narzekajmy, że userzy nie testują Th. Wrażenia zaraz po
instalacji nie skłaniają do dalszych testów lecz albo do poczekania na
Th-stable albo instalacji innej dystrybucji.

P.S. Jakby ktoś miły mógł wrzucić na FTP paczki xorg 1.3 będę bardzo
wdzięczny.

Pozdrawiam
Beorn

--