[TH] .desktop - GenericName

Kamil Dziedzic kamil.listy w klecza.pl
Pon, 15 Paź 2007, 17:55:43 CEST

Dnia niedziela 14 październik 2007, Lukasz Pawelczyk napisał:

> Przeciez zawsze mialo, 3 opcje:
> 1. GenericName(Name)
> 2. Name - GenericName
> 3. Name
>
> Dawno nie siedzialem na kde, ale zawsze to wylaczalem wiec musialo byc.
Tak ma ale nie chodzi o to aby to wyłączyć ale żeby włączone
działało/wyglądało dobrze.

Zobaczcie sobie na to z punktu widzenia końcowego użytkownika KDE. Otwieram
menu, wchodzę w Sieć i mam tam "Przeglądarki WWW" a w nim Przeglądarka WWW,
Przeglądarka WWW i tak dalej a jest to przecież z logicznego punktu widzenia
oczywiste, że w "Przeglądarki WWW" będą się znajdować przeglądarki WWW wiec
po co powielać informację? Po co dawać informację która nic nie wnosi?

W innych menu często GenericName działa bardziej opisowo
np. "Multimedia->Odtwarzanie":
Kmid - Odtwarzacz Midi/Karaoke,
SMplayer - Świetna nakładka na mplayer'a
a nie
Kmid - Odtwarzacz,
SMplayer - Odtwarzacz
Czyli te opisy coś wnoszą dodatkowo.

Lynx w tej chwili nie ma np. GenericName. Idąc tą ideologią jaka jest teraz
powinien dostać "Przeglądarka WWW" czyli nic nie wnoszący opis (bo znajduje
sie w menu "Przeglądarki WWW"). Gdyby jednak dostał np. "Tekstowa
przeglądarka WWW" to bym się nie czepiał bo to wnosi dodatkową informację
której nie wnosiło nadrzędne menu "Przeglądarki WWW".

Takich nic nie wnoszących GenericName jest w menu niestety sporo.

Tomasz Pala wrote:
> GenericName zostało stworzone dla ubogich menu np. gnomowców, którzy mają
> tylko menu 'Sieć' (co oczywiście też się zmienia).
No niestety nie wziąłem pod uwagę, że gdzie indziej może być innaczej.
Myślałem, że wszędzie jest podmenu "Przeglądarki WWW". Tak więc w GNOME ma
takie nazewnictwo sens ale w KDE IMO nie.

--
Pozdrawiam, Kamil Dziedzic