[TH] dvd, cdrom, linki w /dev, urządzenia /dev/sr0 i /dev/sr1

Dariusz Laskowski darlas w post.pl
Pon, 15 Paź 2007, 19:57:33 CEST

On Mon, 15 October 2007 18:02:37 +0200, Kamil Dziedzic wrote:

> [...]

[...]

[...]

> Nikt nie pomoże?:(

Poprawnego (nie wiem jakie jest poprawne), eleganckiego i przede wszystkim
automagicznego rozwiązania to ja nie znam... Ja u siebie mam tak, że tak
powiem, na sztywno... Tzn. mam u siebie '/etc/udev/rules.d/00-plik.rules',
a w tym 00-plik.rules coś np. takiego:

KERNEL=="sr0",  SYMLINK+="cdrom"
KERNEL=="sr0",  SYMLINK+="cdrom0"
KERNEL=="sr1",  SYMLINK+="cdrom1"

KERNEL=="sr0",  SYMLINK+="dvd"
KERNEL=="sr0",  SYMLINK+="dvd0"
KERNEL=="sr1",  SYMLINK+="dvd1"

KERNEL=="sr1",  SYMLINK+="dvdrecorder"
KERNEL=="sr1",  SYMLINK+="dvdrecorder0"

Itd. itp.

--
Dariusz Laskowski        Michał Cieślicki: Podobno Piotr Trzcionkowski jest
darlas at post.pl                          człowiekiem inteligentnym i bardzo