udev i uprawnienia dla /dev/lp0

Tomasz Wittner tomasz.wittner w gmail.com
Śro, 24 Paź 2007, 08:25:02 CEST

On Wed 24. of October 2007, 01:46, Paweł Kwiatkowski wrote:
> udev-114-1.i686 z Th tworzy /dev/lp0 ze zbyt restrykcyjnymi uprawnieniami:
>
> crw------- 1 root root 6, 0 Oct 23 09:27 /dev/lp0
>

> brakuje rw dla grupy lp (grupy też nie ma) jak to jest w pakiecie dev:
>
> crw-rw---- 1 root lp 6, 0 Oct 23 09:27 /dev/lp0
Już to kiedyś było ...

$ grep lp /etc/udev/links.conf.rpmnew
M lp0       c   6 0

Tworzenie devices via wpisy w links.conf nie umożliwia nadawanie im uprawnień
i właścicieli, i w stosunku do lp nie jest praktykowane w żadnej distro,
które oglądałem. Ja u siebie wywaliłem wpis M lp0 c 6 0 z links.conf i ładuję
moduł lp z /etc/modules - wtedy tworzy:
crw-rw---- 1 root lp 6, 0 2007-10-24 08:14 /dev/lp0

--
Tomasz Wittner