Re: UWAGA użytkownicy driverów

Pawel Golaszewski blues w pld-linux.org
Pią, 14 Wrz 2007, 13:22:26 CEST

On Fri, 14 Sep 2007, Artur Flinta wrote:
> Sorry, ale 256MB to teraz karty graficzne mają, jest rok 2007, minimalna
> ilość pamięci obecnie to 1GB, nie rzadko idą maszyny z 2GB i 4GB, jeżeli
> są to bardziej zaawansowane stacje robocze to i 8GB nie jest
> nadzwyczajne. Jeżeli piszemy o notebookach, to 2GB też nie jest niczym
> dziwnym. Jeżeli chcesz dostosowywać wymagania systemu do sprzętu to to
> rób, ale nie masz problemu z systemem tylko aplikacjami, nikt rozsądny
> nie odpala firefoxa i OO na 256MB RAM.

Tutaj zupełnie nie o to chodzi.
Jakbym miał kupować sprzęt to twoje "rady" byłyby cenne. Natomiast jest
kwestia tego, że jakiś sprzęt się posiada, natomiast aplikacje zaczynają
szastać pamięcią w sposób zupełnie irracjonalny.
Co z tego, że mam 2G pamięci? To jeszcze nie powód, żeby operacja otwarcie
obrazka i zamknięcie go powodowało spuchnięcie gołych X-ów o 100MB.
Puchnięcie firefox-a, który po kilkunastu godzinach potrafi gigabajty
zabrać też jest powszechnie znana, ba - nawet jest określana jako
ficzer...

To jest raczej meritum sprawy, a nie to kto ma jaki sprzęt. To, że zasoby
są nie znaczy wcale, że należy je bezmyślnie utylizować.