UWAGA użytkownicy driverów

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pią, 14 Wrz 2007, 13:48:34 CEST

On Fri, Sep 14, 2007 at 12:09:07 +0200, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> Rozumiem, ze jesli odpalam mozille z xterma na pulpicie pierwszym, to sie
> ona odpali na pulpicie drugim. I nawet jesli ja przesune na inny, to nowe
> okna sie odpalaja na pulpicie drugim. Podobnie z OO. Ale moze to specyfika
> wm-a ?

To na pewno konfiguracja WM-a, np. w icewm wystarczy dodać do
winoptions:

aumix.workspace: 0

aby aumix zawsze startował na pierwszym pulpicie.

OOo jest z kolei tak głupie, że pozostaje forever tam, gdzie wysłało
pierwsze raise.

> BTW, jak odpalilem "gimp <wielki obrazek>" i potem go zamknalem, to Xserwer
> od razu spuchl o jakies 100MB. Masz pomysl jak takie cos odzyskac bez
> koniecznosci ponownego otwierania aplikacji w *nastu xtermach,
> kilkudziesieciu stron w mozilli (w wiekszosci wymagajacych logowania),
> kilkunastu dokumentow w OO lub tp. ?

Khem, można sobie zapisać stan tych procesów do pliku (coś jak
hibernacja dla całego systemu). Widziałem gdzieś opisy, jak to zrobić,
ale nigdy jeszcze sam nie próbowałem (chociaż bardzo bardzo by mi to
było potrzebne).

> Inna sprawa, ze nie widzialem jeszcze systemu, ktory by nie probowal w ogole
> swapowac niezalezni od ilosci RAM:

~:  free
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:        516900     414724     102176          0      42400     182664
-/+ buffers/cache:     189660     327240
Swap:       265032          0     265032

A jeśli pod 'system' wolno mi podciągnąć routery - to też mam kilka
niewyswapowanych.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>