pendrive, udev, grupy

Kamil Dziedzic kamil.listy w klecza.pl
Pią, 21 Wrz 2007, 12:10:26 CEST

Dnia piątek 21 wrzesień 2007, Piotr Budny napisał:
> A czy Twój USB potrafi wypluć pendrive'a z gniazda?

Oczywiście, że nie;)
Komunikat kde jest mylny. Polecenie na szczęście już nie. "Usuń w sposób
bezpieczny" sprawia, to co polecenie mówi. Do tego końcowy efekt jest taki,
że pendrive nie jest widziany już przez system. W tym wypadku znika
urządzenie /dev/sdb1. Co za tym idzie znika też ikonka w kde... itd.

Tak jak mówię po przydzieleniu odpowiednich uprawnień eject radzi sobie z tym
urządzeniem tak jak trzeba. Tak też się zdziwiłem, że robi to eject ale tak
najwyraźniej ma być skoro nawet w kde z tego korzystają i działa to super.

Ech... właśnie mi się przypomniało, że nawet mam lepszy przykład. Mam aparat
fotograficzny który podpinam, montuje, odmontowuje i teraz jeśli próbuje go
wyłączyć to się nie da. Mogę sobie klikać przycisk wyłącz na nim ale nie
reaguje. Muszę dopiero dać "usuń w sposób bezpieczny" (czytaj:
eject /dev/sdc1) i dopiero wtedy po naciśnięciu wyłącz się wyłącza. Samo
odmontowanie to za mało.

I tu tym bardziej usb nie wypluwa kabelka:]

Tak więcej wracając do moich trzech pytań... ktoś pomoże?
--
Pozdrawiam, Kamil Dziedzic