cryptsetup(-luks)

Szymon Siwek sls w poczta.wp.pl
Sob, 22 Wrz 2007, 21:51:34 CEST

On Sat, Sep 22, 2007 at 05:24:53PM +0200, Tomasz Grobelny wrote:
> Jak wygląda zależność pomiędzy cryptsetup a cryptsetup-luks?

Wedle mojej wiedzy wygląda to mniej więcej tak:

> Swego czasu
> cryptsetup-luks dostarczał cryptsetup,

Ale w pewnym momencie oba projekty się rozjechały i nie mogły być używane
wymiennie. Mount zbudowany z jednym działał źle korzystając z bibliotek
konkurencji.

> jednak ta zmiana została wycofana,

Toteż trzeba było się zdecydować na używanie aktywnie rozwijanego
cryptsetup-luks.

> mimo takiego wpisu na stronie cryptsetup-luks:
> "From this release onwards, cryptsetup-luks becomes cryptsetup. Hence, we are
> replacing the original main branch (with it's only 0.1 release in 2004)."

Pojawiło się to przy wersji 1.0.5 (a ja psułem/poprawiałem, gdy najnowsza
była 1.0.4)

> Jak to w końcu jest? Bo teraz w zasadzie nie da się zainstalować
> cryptsetup-luks bo ten konfliktuje z cryptsetup, a ten z kolei jest wymagany
> przez mount, powiedziałbym dość przydatną zabawkę.

Jak widzę problem jest w AC, tam jest niepoprawiony util-linux.spec.

--
Szymon Siwek
Los nikomu nie szczędzi rozczarowań