GREP_OPTIONS

Pawel Golaszewski blues w pld-linux.org
Czw, 3 Kwi 2008, 15:23:24 CEST

On Thu, 3 Apr 2008, Sławomir Paszkiewicz wrote:
>  Dzis dodalem do bashrc i zshrc wpis: alias="grep=grep --color=auto".
> Chwile pozniej dostalem maila od blusa, ze ta zmiana jest zla i od tego
> jest /etc/env.d/GREP_OPTIONS. Ok, faktycznie, jest taki plik i sluszne
> stwierdzenie.
>
>  Moje zapytanie jest nastepujace: Czy mozna domyslnie wlaczyc
> --color=auto w grep.spec ? Tak, zeby domyslnie kolorowal, a jesli
> komus to przeszkadza (np. bluesowi) to zeby sobie to zahaszowal?

Nie, nie przeszkadza mi. Nawet tego używam, i AFAIR to był jeden z
bodźców, żeby zacząć robić env.d

Ale też jednocześnie miałem całkiem wiele sytucji kiedy zamiast wyników
grepa dostałem krzaczory, głównie przy korzystaniu z jakichś zdalnych,
mało umiejących konsol.

> Bo w tej chwili to wyglada tak:
>
>  # cat GREP_OPTIONS
>  #GREP_OPTIONS="--binary-files=without-match --directories=skip --color=auto"

Myślę, że warto pomyśleć o domyślnym włączeniu, niemniej wtedy ograniczamy
terminale, z których można korzystać. Nie bez powodu PROMPT_COMMAND jest
ustawiana też tylko przy odpowiednich terminalach...