Re: Ostatnie zmianu w kernel.spec -r LINUX_2_6 - czy o taki efekt chodziło?

Patryk Zawadzki patrys w pld-linux.org
Śro, 9 Kwi 2008, 14:44:44 CEST

2008/4/9 Łukasz Maśko <ed w yen.ipipan.waw.pl>:
> Właśnie przebudowałem sobie kernel.spec z gałęzi LINUX_2_6. Ostatnio
>  nastąpiły w nim zmiany w nazewnictwie. W rezultacie wyszedł niby pakiet
>  kernel-2.6.24.4-0.2.i686.rpm, ale (przykładowo):
>
>  $ rpm -qlp kernel-2.6.24.4-0.2.i686.rpm | head -n 5
>  /boot/System.map-2.6.24.4-0
>  /boot/initrd-2.6.24.4-0.gz
>  /boot/vmlinuz-2.6.24.4-0
>  /etc/modprobe.d/2.6.24.4-0
>  /lib/modules/2.6.24.4-0
>
>  W wersji kernela (i konsekwentnie plików i katalogów) brakuje .2 na końcu.

Z glenem wprowadziliśmy numerowanie zmian ABI kernela zamiast
podawania release. Dzięki temu po zwykłym przebudowaniu jądra (na
przykład ktoś włączył dodatkowy moduł) nie potrzeba przebudowywać
wszystkich pakietów zależnych. Wymusić przebudowanie reszty można
właśnie przez podbicie KABI.

--
Patryk Zawadzki
PLD Linux Distribution