Repackage ssie, a przecież nie musi

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Śro, 3 Gru 2008, 01:50:09 CET

On Tue, Dec 02, 2008 at 19:22:55 +0100, Paweł Sikora wrote:

> z pewnoscia tak samo jak debilne zaleznosci w paczkach man, czy php,
> ktore tez dostarczaja .conf do tmpwatcha.

Tak, a dokładniej to tmpwatcha bez mojej wiedzy i zgody na początku roku
zainstalował mi tetex, wtedy tylko zrobiłem:
http://cvs.pld-linux.org/cgi-bin/cvsweb/SPECS/tetex.spec?r1=1.253&r2=1.254

teraz wprowadziłem zmiany bezpośrednio w tmpwatch - ten pakiet nie może
ot tak sobie aktywować się bez świadomej decyzji admina.

> a cos takiego instalacja tmpwatcha ci w***a?

Na szczęście nie, bo się pierwszym razem w porę zorientowałem, a później
się pilnuję (raz przegapiłem na laptopie, ale akurat tam nie miał czego
kasować).

Przede wszystkim nie chcę czyszczenia /var/tmp, a także /tmp tam, gdzie
mam ustawione CLEAN_TMP=no - logwatch niestety nie patrzy na tę opcję.
Skoro tego nie chcę, to nie instaluję (celowo) tego pakietu, gorzej jak
się sam przybłąka.
tmpwatch jak nazwa wskazuje powinien usuwać pliki tymczasowe (/tmp,
/var/tmp, wszelkie cache EWENTUALNIE). Tymczasem ani:
1. /var/run/php nie należy do tej grupy: PHP ma własny garbage collector
(session.gc_maxlifetime) i działa to w PLD domyślnie od czasu commita:
http://cvs.pld-linux.org/cgi-bin/cvsweb/SPECS/php.spec?r1=1.364&r2=1.365
2. /var/spool/repackage - to są takie same pliki tymczasowe, jak backupy.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>