/sbin/init z upstart wisi

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Pon, 8 Gru 2008, 18:25:16 CET

Cześć,

Właśnie instaluję sobie od zera system na nowym laptopie. Nawet nieźle
idzie, udało mi się dojść do momentu, gdy już całe initrd robi swoją
robotę (łącznie z obsługą LVM/LUKS) i rootfs się montuje, ale na tym
start systemu się kończy. Startując z init=/bin/bash dostaję shella.

Szybko potwierdziły się moje podejrzenia: "exec /sbin/init" z tego
shella zawisa bez słowa. A /sbin/init jest z upstart -- taki się
zainstalował domyślnie, poldek nawet nie zaproponował wyboru między
upstart a SysVinit.

Sam przeciwko upstart nic nie mam. Gdybym miał wybór (a powinien być),
to i tak bym to wybrał. Na kilku maszynach mam działające upstart 0.3.x.
Ale to, co teraz jest w Th i jest brane jako domyślny init jest
najwyraźniej do kitu. Sprawdzał to w ogóle ktoś, czy tak po prostu
zostało rzucone na buildery, tak żeby tylko wrogom upstart dołożyć
kolejnych argumentów?

Czy to tylko mnie nie działa, czy nikomu? Jakieś pomysły co dokładnie
jest nie tak?

Pozdrowienia,
        Jacek