/sbin/init z upstart wisi

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Pon, 8 Gru 2008, 19:21:16 CET

On Mon, Dec 08, 2008 at 06:37:09PM +0100, Patryk Zawadzki wrote:
> [patrys w purrr zurich]$ rpm -q upstart upstart-SysVinit
> upstart-0.5.0-5.i686
> upstart-SysVinit-2.86-20.i686
>
> Działa od czasów 0.3.9. Masz upstart-SystemV zainstalowane?

Tak. Problem był jednak gdzie indziej: brakowało podstawowych urządzeń w
/dev (/dev/console). Kiedyś w takim przypadku init potrafił wypluć z
siebie przed zgonem, że nie umie /dev/console otworzyć. Teraz milczał
i szukałem po omacku. I init z SysVinit zachowywał się tak samo.

Mam więc już działającego upstarta... ale dalej mam wątpliwości co do
wywalania SysVinit całkiem z Th... Upstart ma chyba wciąż pewne
niedogodności związane z tym, że powstał dla desktopów, które się
stosunkowo często restartuje, a nie dla serwerów, które mają działać
miesiącami, czy latami. Czy już upstart umie odpowiednik "telinit U",
czy po upgradzie tracimy kontakt z aktualnie działającym initem?

Pozdrowienia,
        Jacek