/sbin/init z upstart wisi

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pon, 8 Gru 2008, 19:24:41 CET

On Mon, Dec 08, 2008 at 18:25:16 +0100, Jacek Konieczny wrote:

> Szybko potwierdziły się moje podejrzenia: "exec /sbin/init" z tego
> shella zawisa bez słowa. A /sbin/init jest z upstart -- taki się

upstart-SysVinit nie działa także w kontenerach - objaw ten sam.

> zainstalował domyślnie, poldek nawet nie zaproponował wyboru między
> upstart a SysVinit.

Bo w Th nie ma tego ostatniego i trzeba sobie brać z Ac:

http://cvs.pld-linux.org/cgi-bin/cvsweb/SPECS/SysVinit.spec?r1=1.144&r2=1.145

> Sam przeciwko upstart nic nie mam. Gdybym miał wybór (a powinien być),

Poza tym, że binarka jest 5x cięższa i nie bardzo widzę przewagę na
serwerach, to też bym pewnie nie miał nic przeciwko. Ale jakoś nie ufam,
że podniesie mi wszystko tak jak powinno.

> Ale to, co teraz jest w Th i jest brane jako domyślny init jest
> najwyraźniej do kitu. Sprawdzał to w ogóle ktoś, czy tak po prostu
> zostało rzucone na buildery, tak żeby tylko wrogom upstart dołożyć
> kolejnych argumentów?

Ja już nawet takich tematów nie podejmuję, na laptopie ten upstart mi
działa (oczywiście nic nie usprawniając, wciąż nie rozumiem tej
rewolucji).

> Czy to tylko mnie nie działa, czy nikomu? Jakieś pomysły co dokładnie
> jest nie tak?

Nie wziąłeś SysVinit z Ac, tak jak zrobili inni ;)

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>