Centralne uwierzytelnianie pldowe

Przemysław Sztoch jnavy1 w navy.main.pl
Sob, 9 Lut 2008, 13:09:32 CET

Wg mnie bardzo dobrze sprawdza się replikacja LDAP'a.
IMO wszystkie inne cache są nieużywalne. Zawsze coś nie działa
prawidłowo. A replika LDAP jest ładna i kompletna.
Ponadto w PLD działa bardzo dobrze i jak się coś rozsypie to wystarczy
restart openldap'a. W ostateczności kasuje się bazę i restartuję LDAP'a.
Wszystko samo się naprawia.
Ja stosuję rozwiązanie, że na daną lokalizację geograficzną stawiam
jeden serwer cachujący LDAP.

W passwd/shadow zostawia się ewentualnie tylko wpisy dla kilku opiekunów
danego serwera, aby mieli zapas.

--
Przemysław Sztoch <przemyslaw{aT}sztoch.pl>
Mobile +48 (509) 99 00 66, GG 569973, Jabber psztoch{aT}finn.pl