kdebase.spec i reszta

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Śro, 23 Sty 2008, 17:14:01 CET

On Tue, Jan 15, 2008 at 12:25:23PM +0100, Marcin Krol wrote:

> Zdecydowanie powinno powstac kdebase4.spec. Nie chce wyrzucac z Ac czy
> Titanium KDE 3.x, a mozilwiosc zainstalowania obu wersji obok siebie
> brzmi kuszaco.

Można rozważyć jeszcze wariant kde4-*:
kde4-kdelibs*
kde4-kdebase*
kde4-kio-*
kde4-decoration-*
kde4-kdm
kde4-konqueror

W przypadku pakietów kdecośtam jest redundancja, ale za to wszystko
zaczyna się od wspólnego prefiksu i nie ma wciskania "4" w środek nazwy
pakietu źródłowego.

Próbowałem podejrzeć konkurencję, ale nie bardzo jest co:
- Fedora będzie miała KDE w jednej wersji (od F9 będzie KDE4 + dla
  kompatybilności tylko kde{libs,base}3)
- Debian zaczyna dopiero eksperymentować z KDE 4
- Ubuntu nie ma KDE, KUbuntu pewnie ściągnie z Debiana
- jedynie SuSE ma pakiety KDE 4 pod osobnymi nazwami - używa schematu
  "kdecoś4" dla pakietów podstawowych i kde4-aplikacja dla aplikacji
  (pakiety ma porozbijane na osobne aplikacje)

--
Jakub Bogusz    http://qboosh.pl/