Centralne uwierzytelnianie pldowe

Tomasz Rutkowski alucard w nospheratu.net
Czw, 24 Sty 2008, 11:41:54 CET

Dnia Thu, 24 Jan 2008 11:17:21 +0100
Piotr Zięcik <kosmo w miechow.com> napisał(a):

> Ja używam nss_pgsql z cache robionym ręcznie za pomocą nss_updatedb.
> Stabilność jest ok, szybkość nie za bardzo, ale da się wytrzymać.
> System ma ok. 10k userów, średnio 40 pracujących jednocześnie.

hmm, ja z nss_pgsql i pam_pgsql (z pgfoundry) miałem tylko około 500
userów i tylko w ramach sieci lokalnej, niemniej działało sprawnie :)

a tak przy okazji, to czy "musi działać niezależnie od tego czy serwer
akurat stoi/leży" trzeba rozumieć jako cała kopia owej bazy jest na
danym serwie (czyli wtedy rzeczywiście coś jak nss_updatedb) czy ma
tylko cache'ować zaczytywane dane (wtedy nscd?), w sensie jeśli serwer
leży a user się nigdy na daną maszynę nie logował to mu się w tej
chwili nie uda...

Tomasz Rutkowski, e-mail/jid: alucard w nospheratu.net, +48 604 419 913