SPECS: kvm.spec - Up to 72 - Removed kernel module build (kvm.ko is now par...

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Czw, 31 Lip 2008, 23:09:31 CEST

On Thu, Jul 31, 2008 at 09:46:12PM +0200, Bartosz Świątek wrote:
> +1
+1
Tyle tylko, że zrobiłem to już następnego dnia po commicie.
Zatem pozostaje problem userlandii. Mamy moduł do wirtualizacji w paczce
z kernelem i poza jego załadowaniem do pamięci niewiele można z nim
zrobić. Userlandia jest budowana z kvm.spec, ktory dodatkowo majstruje
(a przynajmniej próbuje) moduł jądra. Modyfikacja kvm.spec poprzez
wywalenie budowania modułu nie wchodzi w grę ze względu na różnicę
wersji. U mnie na x8664 wersja 72 userlandii działa śpiewająco na
kernelowym kvm.ko, ale nie zawsze musi tak być.
Zatem użyć dystrybucyjnego kvm.ko nie można (brak softu w paczkach),
zbudować z kvm.spec też nie, bo będzie konflikt nazw plików (kvm*.ko z
kernel.spec i kvm.spec). Wygląda więc na to, że userzy muszą sobie sami
budować userlandię ze źródeł, lub ze SPECa z '--without kernel' (o ile
rozjazd wersjowy nie będzie zbyt duży).
Jest jeszcze trzecie wyjście - zrobić SPECa budującego userlandię w
wersji odpowiedniej dla kernelowego kvm. Hmmmm.....
Propozycje? Pomysły? Pizza?

Pozdrawiam
Beorn

--