sparc optflags

Tomasz Mateja tommat w pimpek.one.pl
Nie, 16 Mar 2008, 10:54:44 CET

Kto z Was używa PLD na czymś poniżej UltraSPARC??
32 bit sparc jest kompilowany z -mcpu=v7 -mtune=ultrasparc
z manuala gcc wynika że już -mcpu=v8 włącza rozkazy mnożenia i dzielenia
liczb całkowitych. mtune zaś ma wpływ na scheduling instrukcji.

Proponuję małą rewolucję w TH - sparc64 port nigdy nie będzie kompletny
bo wiele rzeczy nie zostało przeportowanych. Dla sparc32 wiele rzeczy
działa tylko optymalizacja u nas jest żadna. Proponuje AC dla
użytkowników sparc v7 (o ile tacy jeszcze są) a w TH najchętniej
widziałbym -mv8plus które daje 64bitowe rejestry - wlasnie próbuje
zbudować xine-lib i odkrylem ze jest jeszcze -mvis które jest mniej
więcej odpowiednikiem mmx. Używam mojej ultry jako desktop więc mnie
zależy :-)
proponuję zastąpić:
-mcpu=v7 -mtune=ultrasparc na -mcpu=v8 -mtune=ultrasparc -mv8plus
Skutkowało by to 32bitowym kodem ale możliwym do odpalenia tylko na
Ultra SPARC+ (US 2, 3, 4, Micro)
chyba żeby wyłączyć -mv8plus to na Super SPARC+ (Super, Micro, Hyper)

Rozumiem, że użytkowników pld w sparc jest niewielu i w 99% są to
developerzy więc nie spodziewam się odpowiedzi na tego maila :)
Brak sprzeciwu uznam za przyzwolenie.

Pozdrawiam.

--
T.