skype vs. skype-static

Kamil Dziedzic kamil.listy w klecza.pl
Pon, 31 Mar 2008, 03:09:44 CEST

Dnia niedziela 30 marzec 2008, Andrzej 'The Undefined' Dopierała napisał:
> On Sun, Mar 30, 2008 at 11:31:57PM +0200, Kamil Dziedzic wrote:
> w sytuacji gdy są używane wyłącznie aplikacje 64bitowe i nie ma potrzeby
> instalowania 32bitowych - konieczność instalacji 32bitowych tylko dla
> skype jest raczej poważną wadą ;)
Przecież ten skype jest 32 bitowy. Mało tego i tak wymaga sporej ilości paczek
32 bitowych.
skype-static: http://wklej.org/id/246cc3e31a
skype: http://wklej.org/id/f7996e6d7d

> Jakby nie patrzeć - choćby zużycie dysku będzie sporo większe
Faktycznie zużycie jest mniejsze... jednak tylko do momentu, aż zajdzie
potrzeba zainstalowania jeszcze czegoś co wymaga bibliotek które mogły by być
współdzielone.

> nie mówiąc już o problemach z multilibami w poldku.
> Po co więc utrudniać sobie życie?
No nie powiem, że żadnych nie ma. Są bardzo drobne i da się je łatwo obejść no
ale jednak są. Rzecz w tym, że i tu i tu potrzebujesz baaardzo dużo 32
bitowych paczek tylko, że w wypadku skype-static potrzebujesz ich trochę
mniej (w moim przykładowym chroocie różnica to 17, 47 skype, 30
skype-static). Więc i tak Twoje życie jest skomplikowane;) (chociaż
zastanawiam się czy niektórych nie da się pominąć?)

Jak powiedziałem to, że ktoś sobie robi taką paczkę na własne potrzeby z
jakiegoś tam powodu to ok ale mówienie, że jest to paczka bardziej porządna
dla posiadaczy x86_64 lub gnomoe/xfce jest IMO nie na miejscu. Sam używam
x86_64 i mam zainstalowanego zwykłego skype'a. Krótkie podsumowanie:

Zalety skype-static:
- początkowo mniejsze wymagane miejsce na dysku
- mniej paczek *-i686 w systemie (w przykładowym chroocie 47 skype, 30
skype-static)

Wady skype-static:
- w wypadku instalacji innych aplikacji 32 bitowych może zajętość dysku być
większa niż w momencie używania skype
- nie korzysta z bibliotek współdzielonych
- dublujemy byty na ftp - a podobno tego miało nie być (wątek o
mozilla-firefox-gtk)

Dobranoc;)

--
Pozdrawiam, Kamil Dziedzic