[Th] cups-clients-1.3.7-2 wymaga... metamail (?!)

Łukasz Maśko ed w yen.ipipan.waw.pl
Sob, 3 Maj 2008, 15:11:20 CEST

cups-clients-1.3.7-2.i686 zawiera plik /usr/share/applications/cups.desktop,
który zawiera linijkę:

Exec=htmlview http://localhost:631/

W pierwszym momencie pomyślałem, że to htmlview to jakieś "metapolecenie"
mające wywołać domyślną przeglądarkę. Ale to cholerstwo nie chciało
zadziałać. Krótkie śledztwo:

poldek:/all-avail> search -p htmlview
1 package(s) found:
metamail-2.7.52-3.i686

Zainstalowałem i rzeczywiście działa. Oczywiste pytanie - po co mi ten
pakiet? Przecież nie będę go instalował dla jednego skrótu w menu,
zwłaszcza, że doinstalował mi przy tym tcsh i sharutils, których -
najwyraźniej - jak dotąd nie potrzebowałem.

Jakby nie patrzeć, albo trzeba by dodać R: htmlview do cups-clients, albo -
w co jestem bardziej skłonny uwierzyć - istnieje metoda wywołania domyślnej
przeglądarki niewymagająca htmlview. Pomijam opcję rozbicia metamail i
wydzielenia htmlview, bo to chyba by było przegięcie.