Uprawnienia na /srv

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Pon, 10 Lis 2008, 17:39:13 CET

Cześć,

$ ls -ld /srv
drwxr-x--x 11 root root 1024 Mar  9  2008 /srv

Czemu tak? Teraz zwykły użytkownik nie ma prawa przeglądać zawartości
tego katalogu. Myślałem, że ustalono, że dystrybucji nic do zawartości
tego katalogu... sam umieściłem tam parę rzeczy, które mają być dostępne
użytkownikom (np. ich pliki WWW) i teraz jest problem, żeby się tam
dostać -- nie wszędzie da się wpisać docelową ścieżkę, czasem trzeba
odpowiedni katalog "wyklikać".

Jest jakiś konkretny powód, dlaczego użytkownicy nie mają prawa odczytu
/srv, czy to po prostu dodał jakiś miłośnik "security by obscurity"?

Pozdrowienia,
        Jacek