Uprawnienia na /srv

Zbyniu Krzystolik zbyniu w geocarbon.pl
Czw, 13 Lis 2008, 15:15:07 CET

Bartosz Świątek rada była zauważyć:

> <ciekawostka>
> Dla jądra 2.4 był nawet moduł (bodajże csp.o) który bufforował każdy
> odczyt /etc/passwd i /etc/group tak, by user widział tylko
> najistotniejsze dane, czyli swoje śmieci głównie. Można było pokazać,
> że root ma swój katalog w /home a tak naprawdę miał np. w /var.
>
> Ciekaw jestem czy ktoś to przeportował na jądra serii 2.6.
> </ciekawostka>

Dla 2.2. To zabawka tylko.
http://lcamtuf.coredump.cx/soft/obsolete/csp.c

Jeśli ktoś chce robić to porządnie, to trzeba użyć łaty RSBAC (rsbac.org).
Jeden z modułów - User Management (UM) w połączeniu z pam_rsbac i nss_rsbac
dają wymagany poziom zabezpieczeń. Wyszła właśnie kilka dni temu wersja
na kernele 2.6.27.

Zbyniu
--
%% Absolutely nothing we trust %%