[TH] geninitrd x86_64 vs. v86

Marek Guevara Braun marekguevara w gmail.com
Czw, 13 Lis 2008, 22:40:53 CET

Paweł Sikora pisze:
> poniewaz w /usr/include/klibc, /usr/lib64/klibc nie ma
> elementow biblioteki x86emu, a tam wlasnie ich szuka klcc.
> to co lezy w /usr/include, /usr/lib64 jest zbudowane
> na bazie glibca.
>
> przydalo by sie wyprodkowac jeszcze pakiety klibc-x86emu{,-devel}
> przy budowaniu x86emu.spec --with klibc i wtedy bedzie wypasik.

Na razie dodałem bconda klibc do x86emu - jeśli z nim zbudujemy, to
pakiet x86emu-devel dostarcza x86emu-devel(klibc), a biblioteki i
headery  lecą odpowiednio do /usr/lib64/klibc (na razie nie patrzyłem na
x86) i /usr/include/klibc - więc nie powinny sie kłócić (po pdpowiednich
zmianach :) z wersjami z glibc.

v86d budowany z klibc i x86emu wymaga teraz x86emu-devel(klibc) - na
x86_64 ładnie się buduje i jak sprawdziłem działa - z initrd ustawia
konsolkę uvesafb (w końcu :)

> moze wprowadzimy jakies %{_alt_libc} wzorem kernela? :-)

Zobaczę jeszcze jak to działa dla x86. Jakieś %{_alt_libc} w nazie było
by całkiem dobre - mniej zamieszania dla budowniczych i łatwiej się nie
pomylić przy jakimś upgrade.

Pozdrawiam,
Marek