[OT] Uprawnienia na /srv

Pawel Dlugosz pawel w dlugosz.eu
Pią, 14 Lis 2008, 14:18:02 CET

Tomasz Pala pisze:
> A o ochronie danych słyszałeś? Jeśli nazwa konta jednoznacznie
> identyfikuje osobę, stanowi daną osobową i podlega ochronie ustawowej.
> Stąd powinienem chronić nawet /etc/passwd (wspomnianymi wcześniej
> metodami).

No nie wiem w jaki sposób tworzysz nazwy kont, ale jeśli nie zawierasz
w nich np. nr PESEL to taka nazwa w żaden sposób nie identyfikuje
jednoznacznie użytkownika tego konta. W tym kontekście bez sensu jest
jakieś specjalne chronienie /etc/passwd. Do przechowywania poufnych
danych są przecież narzędzia.

[..]

--
Paweł (duddits) Długosz