Uprawnienia na /srv

Pawel Golaszewski blues w pld-linux.org
Pią, 14 Lis 2008, 15:32:46 CET

On Fri, 14 Nov 2008, Tomasz Pala wrote:
> Nie pamiętam takiej dyskusji, ale jestem za - obecnie sam pilnuję kilku
> miejsc, a nigdy nie wiadomo, kiedy zapomnę i zostanie mi dziura.

Zastanawiałem się kilka razy już nad tym i miałem nawet kilka pomysłów,
bez grzebania w bebechach rpm-a (choć ma to wadę w postaci błędów rpm -V)

1. w cronie by był skrypt przelatujący co 1-2 min. Gdzieś /etc byłby
   config w postaci:

   1777	/etc/passwd
   666	/etc/shadow
   Wada: non stop lata sobie proces, niezależnie czy jest potrzebne czy
   nie.

2. Polecenie rpm staje się aliasem/skryptem shellowym i najpierw jest
   robiona operacja rpm-a, a po tym zaraz jest wywoływany skrypt
   identyczny jak p.1.

Nie wydaje się to trudne, a w jednym miejscu coś podobnego do pkt.2, choć
bardziej chamskie, mam zrobione. Działa.
Można pomyśleć o "dystrybucyjnym" rozwiązaniu problemu, choć nie wiem czy
to jest właściwy kierunek, bo poprawiać należy paczki tak, żeby było
dobrze, a nie robić prowizorki...