Dzisiejszy upgrade X - niedziałająca klawiatura

Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Czw, 20 Lis 2008, 23:19:31 CET

Dnia czwartek 20 listopada 2008, Michal Kochanowicz napisał:

> Cokolwiek byś nie miał na myśli pisząc "odpowiednio" to jednak przedtem
> działało bez, a teraz wymagana jest jakaś interwencja. A na users-pl nie
> mogłem zajrzeć bo sieć podnosi mi NetworkManager, konfigurowany z X.

Popieram - z założenia standardową, poprawną i mającą działać zawsze (o ile
hal działa i poprawnie wykrywa urządzenia wejściowe) konfiguracją jest
obecnie brak /etc/X11/xorg.conf, zainstalowany tylko sterownik evdev[1] i
autokonfiguracja. To działało, ale przestało jakieś dwa tygodnie temu, jak do
th-main (!) poszedł xserver (1.5.2?) z wyłączoną obsługą hala. Coś takiego po
aktualizacji powodowało, że bez użycia SysRq nawet przełączyć VT się nie dało
żeby coś zrobić. Chyba od przedwczoraj jest już xserver 1.5.3-3, z włączonym
halem - i wszystko byłoby super gdyby nie to, że standardowo 1.5.3 ustawia
terminal w tryb raw (tzn. jak AllowEmptyInput jest ustawione, a domyslnie bez
pliku konfiguracyjnego jest) i wciśnięcie np. Ctrl+C ubija serwer, Alt+F4
przełącza na VT4 i tak dalej. Nie wiem, co autor tej zmiany myślał jak ją
tworzył, ale jest cokolwiek głupia i coś z nią trzeba zrobić żeby xserver
działał normalnie, chociażby po prostu wypatchować i poczekać, aż zmienią to
na coś nieco inteligentniejszego (np. wyłączanie trybu raw po dodaniu
pierwszej klawiatury, ale to już ich zmartwienie).

Inna sprawa, że to nie powinno było w ogóle trafić do main...

[1] Tak, można mieć na evdev działającą polską klawiaturę,
cp /usr/share/hal/fdi/policy/10osvendor/10-keymap.fdi /etc/hal/fdi/policy/ i
wyedytować - a niedługo ma się w ogóle samo robić, bo xkb w końcu przepisują
na coś normalnego.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://heroes.net.pl