Repackage ssie, a przecież nie musi

Dariusz Laskowski darlas w post.pl
Sob, 22 Lis 2008, 12:56:54 CET

On Sat, 22 November 2008 11:30:43 +0100, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

[...]

> Zostaw więc włączone i czekaj aż lzma skończy swoją robotę.

To nie ja zacząłem ten wątek. Repackage mam włączone od dawna.

> lzma nie "wisi" tylko kompresuje.

lzma nie "kompresuje" tylko obsysa.

> Na złomiastym sprzęcie trzeba nieco poczekać.

Analogicznie: a na złomiastym łączu trzeba używać lzma, bo paczki lżejsze.

Wniosek:

PLD z lzma premiuje ludzi z wypasionym sprzętem i złomiastym łączem,
a dyskryminuje ludzi ze złomiastym sprzętem i wypasionym łączem.

Czyli lzma poprawia komfort używania systemu przez jedną grupę,
a obniża komfort używania systemu przez drugą grupą.
Natomiast bzip2 mniej więcej tak samo traktuje obie grupy,
bo i poprawia i obniża ów komfort obu grupom, w zależności
od tego czy istotna jest dla nas jakość sprzętu czy też jednak łącza.

Bzip2 jest więc wyborem jakoś tam optymalnym, a lzma nie.

I tylko to mnie zaciekawiło w tym wątku, który nie ja zacząłem:
ta zaskakująca nieracjonalność w wyborze kompresora. I tyle.

Sam nigdy nigdzie nie zgłaszałem żadnych problemów z lzma i repackage.

> Ew. można sobie gdzieś w makrach przestawić by repackage używało gzipa,
> a nie lzma.

O, lepiej niż wyłączać.

--
Dariusz Laskowski                         Człowiek nowoczesny to ktoś,
darlas at post.pl                         kto wysyła e-maile,