SPECS: glibc.spec - added dir for ks LC_MESSAGES (used by

Sob, 4 Paź 2008, 14:01:24 CEST

=?iso-8859-2?q?Pawe=B3_Sikora?= wrote:

> dlaczego raz na zawsze nie dodamy wszystkich katalogow opisanych
> w iso-639 tylko tak kapiemy po jednym na rewizje speca?

Primo:   Dlaczego tylko kody jezykow, a nie pelne locale? A jesli pelne, to
         kto zdecyduje, ktore bedzie dla danego jezyka domyslne?
         (Zakladam, ze okreslenia listy dozwolonych locale dla wszystkich
         jezykow podejmiesz sie ty :) )
Secundo: W iso-639 sa takze kody zbiorowe dla grup jezykow (np. "jezyki
         slowianskie") - jaka jest uzytecznosc tych kodow?
Tertio:  Co z jezykami wymarlymi: ciekawe kiedy sie pojawi pierwsza
         lokalizacja jakiegos programu w pismie klinowym :)
Quarto:  iso-639 tez sie zmienia - kto bedzie tego pilnowac? W tej chwili
         problemy "wychodza: same.
Quinto:  podejrzewam, ze w iso-639 sa jezyki bez jednoznacznie
         okreslonego/dominujacego kodowania/pisowni. Czy tworzenie katalogow
         bez precyzyjnego okreslenia co i w jakiej formie mozna w nich
         umieszczac ma sens?  (Np. w niektorych kodowaniach dla Devanagari
         sa "znaki" nie posiadajace samodzielnie odpowiednikow w Unikodzie
         (i wobec tego sprawiajace problemy przy konwersji)

Obecnie przyjete zasady to:
- dodajemy automatycznie katalogi dla wspieranych w glibc jezykow/locale
  jakies posiadajacych tlumaczenia.
- dodajemy katalogi dla niewspieranych jezykow, jesli ktokolwiek stwierdzi
  ich przydatnosc (np. uzywanie przy innym locale przez ustawienia LANGUAGE)
  W szczegolnosci w przypadku, gdy sa to jezyki dla ktorych tworzenie locale
  jest bezprzedmiotowe (sztuczne, wymarle).
- nie tworzymy katalogow gdy ich nazwy nie stosuja sie fo przyjetej
  konwencji

Oczywiscie powyzsze reguly sa do dykusji.

Byla np. kiedys propozycja wydzielenia locale z glibc do osobnego speca,
zeby nie rekompilowac niepotrzebnie calosci i uniezaleznic locale od wersji
glibc (np. wrzucac nowsze locale do updates starej wersji).

  Andrzej M. Krzysztofowicz                  ankry w mif.pg.gda.pl
  phone (48)(58) 347 19 36