Zależnośc

Paweł Zuzelski z w xatka.net
Pią, 17 Paź 2008, 19:48:40 CEST

On Friday 17 of October 2008 19:38:45 Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> Mowisz, ze to przerost formy nad trescia? Masz racje.
> IMO mialoby to sens, gdyby dawalo efekt rzeczywisty w postaci pilnowania
> takze usuwania katalogow (a nie pozostawiania bezpanskich) przy
> deinstalacji.

Załóżmy przez chwilę, że:
  1. nie ma zależności od katalogów
  2. zawartość kdesdk-completions-zsh jest w pakiecie kdesdk

Instaluję kdesdk. Ten mi tworzy katalog:
%{_datadir}/zsh/latest/functions/jakisplik

Później instaluję pakiet zsh, który zawiera link symboliczny latest ->
2.2.111, oraz katalog 2.2.111/functions.

Jakiego zachowania rpma byście oczekiwali? Ja widzę dwie możliwości:
  a) mv latest latest.rpmsave; ln -s latest 2.2.111
  b) ln -s latest.rpmnew 2.2.111

W pierwszym przypadku w zsh nie będą dostępne funkcje instalowane z pakietem
kdesdk, w drugim przypadku cała reszta funkcji instalowanych z pakietem zsh.

> Ale moze sa jakies inne konstruktywne propozycje rozwiazania takich
> problemow? Jakies noautoreqdep dla katalogow?

Pomysły mam dwa:

1. przerzucić zawartość kdesdk-completions-zsh do zsh
2. przerzucić kdesdk-completions-zsh gdzieś do %{_datadir}/kde... oraz dodać
triggery, które w przypadku instalacji / usuwania zsh będą przerzucać ten
plik w odpowiednie miejsce.

W zasadzie oba te pomysły są złe :-/

--
Pozdrawiam,