quo vadis jajku?

Krystian Tomczyk krystian w kamionek.net
Pon, 8 Wrz 2008, 18:52:41 CEST

Dnia 2008-09-08, pon o godzinie 12:55 +0200, Bartosz Świątek pisze:
> Inna sprawa z tymi modułami, bo jeszcze raz chcę to poruszyć.
> To teraz mamy politykę, że budujemy coś no bo się buduje? Jak ja sobie
> buduję kernel ręcznie to nie zaznaczam alsy - bo po co mi ona na
> serwerze? Dicho bandżo robie w serwerowni czy jak? Nie to żebym miał
> kartę muzyczną w nich, ale zaraz ktoś mi powie, że se mogę podłączyć
> taka via USB.
>
> Chcecie je budować, budujcie, ale ja nie widzę sensu. Czas to pieniądz
> i jak ja będę musiał budować 300modułów bo się budują każdy tylko 3s
> to może się stać, że dostanę nerwicy przez telefony dlaczego to tak
> [...]

Ale przecież nikt nikomu nie mówi co ma budować, jak buduje sobie...
W dystrybucji jednak kernel z założenia musi spełniać oczekiwania jak
największej części użytkowników (jak napisał Cięciwa jest efektem ciężko
wypracowanego kompromisu), a poza tym na oficjalnych stronach pld są
opisane założenia:
<cytat>
Jedną z największych bolączek administratorów jest chroniczny brak
czasu, dlatego bardzo istotne jest zminimalizowanie nakładu pracy przy
codziennych zajęciach administracyjnych. Mając to na uwadze, stworzono
dystrybucję, która zapewnia wysokie bezpieczeństwo i łatwość
administracji. PLD jest tak projektowane by w możliwie najkrótszym
czasie uruchomić bezpieczny, wydajny i łatwy w zarządzaniu system
produkcyjny. Założono, że administrator nie może tracić czasu na
kompilację jądra, programów czy też pisania rc-skryptów.
[...]
w systemie dostępne są silnie zmodularyzowane jądra, dzięki czemu w
ogromnej większości wypadków nie trzeba go kompilować na nowo; wystarczy
wybrać właściwy kernel i załadować potrzebne moduły
</cytat>

i jeszcze jeden
<cytat>
PLD kernels are build using modules. No more make menuconfig to make the
kernel more stable or faster. You are free to pick which modules to load
depending on hardware you want to use. The rest is still there, waiting
for your next computer upgrade to save your day.
</cytat>

--
Pozdrawiam
Krystian T.