sata na ICH7 zdycha?

Patryk Zawadzki patrys w pld-linux.org
Czw, 11 Wrz 2008, 13:54:12 CEST

Hej,

Mój obecny biurkowiec cierpi na ciekawą przypadłość:

Co jakiś czas znikają mi urządzenia HDD, w logach kernela leci:

ata1.00: exception Emask 0x0 SAct 0x0 SErr 0x0 action 0x2 frozen

I po chwili komunikat o restarcie kontrolera.

Urządzenia po restarcie kontrolera znajduje, ale nie mam ich jak
zamontować, bo system wcześniej odmontowuje mi wszystko, z / włącznie
(wbudowane polecenia I/O powłoki zdychają na IO error, pozostałych
binarek naturalnie nie ma).

Psucie zaczyna się tylko, jeśli maszyna jest obciążona (podejrzewam,
że mieleniem I/O). Z początku myślałem, że to wina dysku, ale smart
nie znajduje niczego ciekawego.

Na listach kernelowych widziałem kiedyś podobny wątek, ale tam
dotyczył błędu w smartmontools, który to pakiet mamy aktualny.

Aktuana maszyna to Dell Precision 390 z kontrolerem ICH7, poprzednia -
działająca dobrze - to Dell OptiPlex 745 (kontroler zdaje się ten
sam), dysk był właśnie z niego przełożony. Wszystko działa na ata_piix
+ ahci. Kernel 2.6.26.3-vanilla.

Widział ktoś kiedyś coś podobnego?

--
Patryk Zawadzki