sata na ICH7 zdycha?

Paweł Sikora pluto w agmk.net
Czw, 11 Wrz 2008, 16:56:29 CEST

11/9/2008, "Patryk Zawadzki" <patrys w pld-linux.org> napisał/a:

>Chyba pozostaje mi 2.6.24.4, bo libpata ani ahci nie mają opcji
>wyłączenia DMA ani NCQ. Za to potwierdzam, że kompilacja gtk-webkit
>jest wystarczająca, żeby położyć system.

bo modul ahci jest stworzony wlasnie z mysla o dma/ncq,
wiec wylaczanie ich glownych ficzrow jest bez sensu ;)
ponadto modinfo libata pokzuje opcje 'dma'.
sugeruje wiec wsadzic blacklist ahci do /etc/modprobe.conf,
wylaczyc dma w libata, zaladowac ata_piix i testowac.

(moduly sprawdzalem na th:kernel-2.6.25.16-1.x86_64)