Intel wciąż nie halo (82865G)

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Pon, 17 Sie 2009, 14:01:44 CEST

Hej,

Po małym sukcesie na laptopie postanowiłem sobie zrobić upgrade
sterowników grafiki na pracowej workstacji… Okazało się to nie
najlepszym pomysłem, bo teraz mam:

[root w jajo ~]# rpm -q kernel-desktop-drm libdrm xorg-xserver-server xorg-driver-video-intel Mesa-dri-driver-intel-i915 Mesa-dri-driver-intel-i965
kernel-desktop-drm-2.6.22.19-3.i686
kernel-desktop-drm-2.6.30.5-1.i686
libdrm-2.4.12-3.i686
xorg-xserver-server-1.6.3-2.i686
xorg-driver-video-intel-2.8.0.901-1.i686
Mesa-dri-driver-intel-i915-7.5-7.i686
Mesa-dri-driver-intel-i965-7.5-7.i686

… i zmuszony jestem korzystać ze sterownika 'vesa'.

Gdy wystartuję Xy ze sterownikiem 'intel' i spróbuję np. odpalić
Firefoksa, to nie minie minuta, a system wisi. Czasem trochę się obraz
zniekształci, czasem nie. Kursor myszy zwykle jeszcze działa, ale nic
poza tym… pozostaje Magic SysRQ…

W starszych sterownikach można było jeszcze się ratować 'AccelMode EXA',
czy 'DRI off', w aktualnym nic z tego nie działa. Inne opcje też nie
robią różnicy.

Wujek Google mówi, że nie tylko ja mam taki problem…

Wie ktoś, czy jest jakaś szansa, że to kiedykolwiek zadziała? Czy jestem skazany na
VESA albo kupno nowej płyty głównej?
A może jest szansa wskrzeszenia starych sterowników 'i810' zamiast tego
'nowoczesnego' 'intel'?

[root w jajo ~]# lspci -n -s 00:02.0
00:02.0 0300: 8086:2572 (rev 02)
[root w jajo ~]# lspci -v -s 00:02.0
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 82865G Integrated Graphics Controller (rev 02) (prog-if 00 [VGA controller])
        Subsystem: Giga-byte Technology Device 2572
        Flags: bus master, fast devsel, latency 0, IRQ 16
        Memory at f0000000 (32-bit, prefetchable) [size=128M]
        Memory at f8100000 (32-bit, non-prefetchable) [size=512K]
        I/O ports at c000 [size=8]
        Expansion ROM at <unassigned> [disabled]
        Capabilities: [d0] Power Management version 1
        Kernel modules: intelfb

Pozdrowienia,
        Jacek