Duchy przeszłości , czyli prośba o pomoc w kompilacji digikam 0.9.x dla KDE 3.x

Łukasz Maśko ed w yen.ipipan.waw.pl
Pon, 17 Sie 2009, 14:30:51 CEST

Polubiłem ten program, a ponieważ nie chcę jeszcze przechodzić na KDE 4.x,
trwam przy serii 3.5.x. Do tej serii potrzebuję digikama w wersji 0.9.4
(konkretnie -r auto-th-digikam-0_9_4-2). Po ostatniej zmianie libjpeg
niestety przestał on działać i muszę go teraz przekompilować. Poprawiłem
admin/cvs.sh na okoliczność automake-1.11. Ale teraz mam problem, ponieważ
w pewnym momencie kompilacja się wywraca pomimo tego, że wcześniej nie ma
zupełnie żadnego błędu (sprawdzałem przeszukując wydruk z kompilacji):

[...]
/bin/sh ../../libtool --silent --tag=CXX   --mode=link
 i686-pld-linux-g++  -fno-tree-pre -DNDEBUG -DNO_DEBUG -O2
 -fno-strict-aliasing -fwrapv -march=i686 -mtune=pentium4 -gdwarf-2 -g2
 -DQT_CLEAN_NAMESPACE -DQT_NO_ASCII_CAST -DQT_NO_STL -DQT_NO_COMPAT
 -DQT_NO_TRANSLATION -DQT_CLEAN_NAMESPACE -lkipi -lkdcraw -lkexiv2 -lkutils
 -Wl,--as-needed -Wl,-z,relro -Wl,-z,combreloc  -o digikam main.o -lqt-mt
 -lz -lpng -lz -lm -lXext -lX11  -lSM -lICE -lpthread -lkdecore -lkdeui
 -lkio -lkparts -lkutils libdigikam.la
i686-pld-linux-g++: ./.libs/libdigikam.so: No such file or directory
make[3]: *** [digikam] Error 1

W katalogu ./.libs/ pod nazwą libdigikam.so jest jedynie symboliczne
dowiązanie do pliku libdigikam.so.0.0.0 , ale plik ten nie istnieje.

Czy ktoś kto kiedyś paczkował digikama pamięta może, co z tym fantem należy
zrobić, ewentualnie gdzie szukać błędów? Na życzenie mogę podesłać log z
budowania.