netactview.spec

Paweł Zuzelski z w xatka.net
Pią, 21 Sie 2009, 08:55:32 CEST

On Thu, 20 Aug 2009, Krzysztof Goliński wrote:

> Witam,
>
> Popełniłem speca dla netactview (http://netactview.sourceforge.net) i
> szukam developera, który go wrzuci na CVS, ewentualnie wskaże co można
> w nim poprawić. Program raczej pod Gnome, korzysta z GTK, był wpisany
> na listę PLD-specs-TODO.

Kilka drobnych uwag ode mnie:

> %build

Dobrym zwyczajem jest przegenerować configure. Zobacz w template.spec
przykładowe wywołanie autotoolsów. Również pomocny może być autogen.sh
dostarczony przez autorów programu.

No i oczywiście wtedy trzeba dodać odpowiednie BRy
(zobacz CVS:PLD-doc/BuildRequires.txt)

> %configure \
>         --prefix=%{_prefix}

Niepotrzebne. --prefix=%{_prefix} jest zawarte w macrze %configure. Zobacz:
rpmbuild -E %configure

> %{_mandir}/man1/netactview.1.*

O jedną kropkę za dużo. Ideą powyższej linii jest wyłapać takie dwa pliki:
netactview.1
netactview.1.gz
czyli linia powinna wyglądać tak:
%{_mandir}/man1/netactview.1.*

Wartoby jeszcze połatać plik .desktop, bo aktualnie się nie validuje:
desktop-file-validate /usr/share/applications/netactview.desktop

Poza tym wygląda OK jak dla mnie, ale niech się wypowiedzą GNOME'owcy.

--
Pozdrawiam,
Paweł