Aktualne PHP powinno wymagać aktualnego pcre, problem z php-eaccelerator

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Pią, 4 Gru 2009, 11:46:14 CET

On Thu, Dec 03, 2009 at 11:00:32 +0100, Bohdan R. Rau wrote:

> Widzisz - mam kilka maszyn na PLD i sobie chwalę. I są to naprawdę
> krytyczne maszyny (bez PHP).

Ja mam nie-wiem-ile krytycznych PLD. Problem jaki powstał parę lat temu
polega na tym, że tylko ja administruję pakietami...

> Ostatnio przy jakimś upgradzie system mi się totalnie rozsypał

...właśnie dlatego, że nikt inny nie ma specjalnie ochoty rozwalić ich
przypadkiem, podczas instalacji jakiejś popierdółki.

> (geninitrd odmówił zrobienia initrd bo tak mu wyszło, poldek dostał
> pierdolca) a że to desktop w firmie musiałem coś na szybko

Sam niedawno zepsułem podnoszenie LVM w rc-scripts. Nie wiem jak
dokładnie było w tej sytuacji, ale tak istotny pakiet zamiast leżeć
miesiąc w test poszedł chyba od razu gdzieś w okolice main. Jakie
kwiatki szły do Ac - można poszukać w archiwach. A przecież po
zamrożeniu tam NIE MAJĄ PRAWA pojawiać się inwazyjne zmiany. A co widzę
w Ac/test? php-session-5.3.1-1.10.i686.rpm. O odwołaniu glena z funkcji
RM Ac już był wątek kilka miesięcy temu, skończyło się na tym, że nie ma
ochotnika na zastępstwo.
Wniosek mój jest taki: skoro nie mam absolutnie żadnego zaufania do
nowych paczek w Ac, traktujować je muszę jako linię porzuconą w rozwoju.
Ergo brak jakichkolwiek security-updates i zostaje Th, w którym też
trzeba się liczyć z różnymi ciekawostkami (tyle że tu już 'legalnie').

> zainstalować, miałem pod ręką płytkę z Fedorą 11... teraz tylko
> czekam na sobotę żeby to coś linuksopodobne zaorać i PLD z powrotem
> postawić ;)

Tak jest. System można traktować albo jako sztukę, albo czysto
utylitarnie (działa - jest dobrze). I o ile faktycznie zgodność ze
sztuką można cenić, o tyle wartość sztuki nowoczesnej dla wielu jest
niska. PLD ze sztuki robi się właśnie nowoczesnym kiczem.

> Trochę szkoda...

Szkoda to jest czasu na naprawianie 30 maszyn po tym, jak komuś wpadnie
do głowy kolejny genialny pomysł, tylko wykonania nie przemyśli. I
pomyśleć że kiedyś robiłem 'upgrade *' i naiwnie się cieszyłem, jakie to
wszystko jest fajne.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>