RFC: ncurses 256 colors

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Sob, 7 Lut 2009, 20:01:15 CET

On Sat, Feb 07, 2009 at 06:57:30PM +0100, Paweł Sikora wrote:
> [...]

A czy zagwarantujesz mi, że przebudowane będą wszytkie pakiety które
były dostępne w repozytorium PLD i linkują się z ncurses? W Th wciąż
chyba nie ma wszystkiego, co w Ac, a pakiety pojawiają się i znikają.
Co upgrade okazuje się, że mam w systemie sporo paczek, które z aktualną
zawartością FTP nie zadziałają -- pozostaje usunąć albo przekompilować.

Poza tym, czy PLD zamyka się na oprogramowanie z innych źródeł? Binarne,
ale przekompilowane kiedyś ręcznie? W imię czego?

Pół biedy jeśli chodzi o zależność od jakiejś egzotycznej (mało
zależnych pakietów) lub wysokopoziomowej (krytyczne narzędzia od tego
raczej nie zależą) biblioteki, ale jeśli to ncurses, to będą problemy.
Dla rzeczy działających w środowisku tekstowym to prawie jak glibc, a
glibc ma mechanizmy pozwalające zachować kompatybilność wstecz na lata.
A 256 kolorów to bajer, który nawet nie zadziała na standardowej konsoli
tekstowej (bez FB). I mało kto z tego rzeczywiście skorzysta.

Jeśli kiedyś z jakiegoś _ważniejszego_ powodu będzie konieczna zmiana
ABI ncurses (najlepiej ze zmianą soname), to będzie można ext-colors
włączyć. Teraz IMHO to byłoby niepotrzebne i szkodliwe.

Pozdrowienia,
        Jacek