Kernel, kamerki i zc0301 vs. gspca

Łukasz Maśko ed w yen.ipipan.waw.pl
Czw, 12 Lut 2009, 15:48:45 CET

Dnia czwartek, 12 lutego 2009, Jacek Konieczny napisał:
> Hej,
>
> W kernelu 2.6.27 mamy już moduł gspca, który obsługuje, między innymi,
> moją kamerkę, na chipsecie ZC0301. Niestety, mamy też moduł "zc0301",
> a gdy ten jest włączony w konfiguracji kernela, to gspca buduje się bez
> wsparcia dla kamer na chipsecie ZC0301. A moduł "zc0301" mojej kamerki
> nie obsługuje, bo oprócz głównego chipsetu jest potrzebne wsparcie dla
> konkretnego sensora. gspca obsługuje więcej sensorów niż zc0301.

Pisałem już o tym daaawno, co prawda w innym kontekście, na pld-users-pl
(http://www.mail-archive.com/pld-users-pl%40lists.pld-linux.org/msg21022.html)
Ja też mam kamerkę, która powinna być obsługiwana przez zc0301, ale nie
jest, natomiast jest przez "zapaczowany" gspca_zc3xx, przy czym poprawka
jest taka jak ta druga u ciebie. Każdorazowo buduję sobie kernel we własnym
zakresie, ręcznie poprawiając ten moduł. Pisałem o tym do autorów - totalne
zero odzewu. W kernelu 2.6.28 moduł ten się, zdaje się, zmienił. Myślałem,
że to właściwe poprawki - nie sprawdzałem do taj pory.