UXA i nowy sterownik intela 2.6.2-2

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Czw, 26 Lut 2009, 20:50:28 CET

On Thu, Feb 26, 2009 at 08:26:48PM +0100, Tomasz Pala wrote:

> No to po coś Intela kupował? A teraz jeszcze nie czytasz listy xorg, nie
> kompilujesz ani nie paczujesz, sam jesteś sobie winien ;P

Ja ostatnio starałem się wybierać sprzęt z grafiką Intela, bo miał
bardzo przyzwoite wsparcie pod Linuksem. To po prostu działało, nawet
z GLX. Ale niestety, ktoś sobie wymyślił, że musi działać wydajnie
i zaczęli wymyślać z tym GEM i UXA. I nie, żeby jakoś to
eksperymentalnie wprowadzić, ale musieli niekompletny kod do stabilnych
wydań kernela i Xów wrzucić :-(
Mogli chociaż stare sterowniki i810 i i915 (czy jak im tam było) zostawić...

I znowu najlepsze okazuje się ATI/AMD... oczywiście odpowiednio stare...
:( Chociaż też nie wiadomo, czy i tego nie zepsuli...

Sprawdzałem jeszcze ostatnio Matroksa (bo mam w szafie G400), ale to
w naszych Xach jeszcze mniej stabilne niż najnowsze wynalazki intela. :(

No i jeszcze w jednym miejscu jest ciągły regres: przełączanie między
Xami i konsolą tekstową... tylko rośnie czas przełączania i zmniejsza
się stabilność (albo wszystko się wysypuje, albo "tylko" przełączenie
trybu nawali i monitor sygnału nie dostaje, do kolejnego
przełączenia)...

Czy jest szansa, że to kiedyś odbije we właściwym kierunku?

Pozdrowienia,
        Jacek