Grafika Intela (było Re: [Th-devel] libdrm-2.4.3)

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Pią, 9 Sty 2009, 14:16:04 CET

On Fri, Jan 09, 2009 at 12:10:08PM +0100, Łukasz Maśko wrote:
> Dnia wtorek, 23 grudnia 2008, Łukasz Maśko napisał:
> [...]
>
> Po dzisiejszym update do xorg-driver-video-intel-2.5.99.2-1, libdrm-2.4.3-1
> już działa poprawnie.

Potwierdzam.

> Jak się pojawi finalna wersja sterownika intela 2.6.0
> będzie można wyrzucić raport z buglisty.

Niestety, dalej jest z tym sterownikiem coś nie tak (przynajmniej z moim
"Intel Corporation Mobile 945GM/GMS, 943/940GML Express Integrated
Graphics Controller (rev 03)"). Najlepiej to widać w Stellarium 0.10.0
(w 0.9.x nie było tego problemu), ale też w Google Earth. W obu
przypadkach problem jest podobny -- część tekstów na ekranie jest
nieczytelna -- brakuje wielu znaków, czasem zamiast niektórych są jakieś
chaszcze.

W Ubuntu też mieli ten problem, ale wydaje się, że jakoś to rozwiązali:

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/xserver-xorg-video-intel/+bug/295934

Próbowałem też z kernelem 2.6.28, licząc na to, że ten cały GEM
pomoże... ale nie pomaga, może dlatego, że i tak nasza Mesa tego nie
obsługuje.

A jak już wspomniałem o Google Earth -- to żeby w ogóle znośnie chodziło
na tej karcie, to trzeba "atmosphere effects" wyłączyć.

Pozdrowienia,
        Jacek