lynx-2.8.7rel.1

Bartosz Świątek shadzik w gmail.com
Pon, 6 Lip 2009, 16:27:10 CEST

W dniu 6 lipca 2009 15:32 użytkownik Bartosz Świątek
<shadzik w gmail.com> napisał:

> To zrób upgrade na HEAD do wersji 2.8.7. Jak wyjdzie bugfix to dodasz
> rel.2 jako patch. Bo to co teraz jest robione, że bugfixy są zaciągane
> do DF jako nowe źródła to IMHO głupota. Powinno być tak jak w
> przypadku kernel*.spec, że wersje bugfiksowe to wersja stabilna +
> nałożony patch. Patche są przez autora lynksa wystawiane, więc
> problemu nie ma.

Dodatkowa kwestia jaka zostaje nieomówiona, to to, czy zostajemy przy
obecnym nazewnictwie, czy trochę je zmienimy.

Głównie zależy to wg mnie od tego, czy sam autor nazywa tylko tarballa
z sufiksem relX a --version programu przedstawia się ciągle jako main
Version, czy nie.

1) zmienia się tylko nazwa tarballa, --version zostaje takie samo

Proponowałbym wtedy zachować Version w specu statycznie, czyli np.
2.8.7, a w przypadku wystąpienia patcha bugfiksowego, zmieniać
dodatkowo Release z sufiksem relX - w zależności od patcha.
Mielibyśmy wtedy 2.8.7-1, 2.8.7-1.rel2.1, 2.8.7-1.rel2.2,
2.8.7-1.rel3.1 itd. itp.

2) wraz ze zmianą tarballa zmienia się --version programu

W takim wypadku zostalibyśmy przy zmianie calego Version w specu,
dynamicznie tak jak to jest w kernel*.spec.
Czyli definiujemy sobie _ver i _bugfixrel i odpowiednio zmieniamy
Version i ściągamy patcha lub nie.
Ten wariant miałby tego plusa, że historycznie nasze paczki nazwami
zostałyby niezmienione.

Kwestia do przegłosowania.