collectd sensors nie linkuje sie z lm_sensors

Przemyslaw Iskra sparky w pld-linux.org
Wto, 2 Cze 2009, 16:08:45 CEST

On Tue, Jun 02, 2009 at 10:41:10AM +0200, Maciej Świniarski wrote:

> No ok, a co z odpowiedzia na moje pytanie? :P

Odpowiedź to: "powinno nie zadziałać". Nasze rpmldflags zawiera
--as-needed, ta opcja działa tak że linker patrzy czy biblioteka
dostarcza jakiś symbol potrzebny na danym etapie linkowania, a jeśli nie
to ją usuwa.
Problem w tym że linkowanie wygląda tak:
$(GCC) $(CFLAGS) $(LDFLAGS) $(OBJS) $(LIBS)

Symbole są wymagane przez rzeczy w OBJS. Czyli w czasie kiedy linker
przegląda LDFLAGS żadne biblioteki tam się znajdujące nie są jeszcze
wymagane, i wszystkie będą wywalone.

Natomiast jeśli biblioteki będą wylistowane w LIBS, tudzież LDADD, to
zostaną wszystkie te które się do czegoś przydają.

--
 ____  Sparky{PI] -- Przemyslaw _  ___  _  _  ........... LANG...Pl..Ca..Es..En
/____) ___  ___  _ _ || Iskra  |  | _ \| |  | : WWW........ppcrcd.pld-linux.org