UXA i nowy sterownik intela 2.6.2-2

Pawel Golaszewski blues w pld-linux.org
Nie, 1 Mar 2009, 15:40:03 CET

On Sat, 28 Feb 2009, Tomasz Pala wrote:
> Nie ma jej _W_ 1.5.x, tak samo zresztą jak w 1.6. Ale jest w
> intelowskich sterownikach i na tych kartach 'można' jej używać.
> Właściwie to nie można, bo w 1.5 jest tragicznie skopane a w 1.6 wycieka
> pamięć, ale teoretycznie jest możliwe włączenie Xów z tą akceleracją.

Właśnie przetestowałem zestaw:
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 82852/855GM Integrated Graphics Device (rev 02)

Na paczkach:
kernel-2.6.28.7-1.i686
xorg-xserver-server-1.6.0-2.i686
xorg-driver-video-intel-2.6.2-4.i686

Działa to całkiem sprawnie - jest pełna akceleracja w końcu, nie ma
problemu z czcionkami. Sterownik intela z ready ma GIGANTYCZNY wyciek
pamięci i należy go natychmiast usunąć (w kilka minut zjadło mi 0.5G).

Wadą tego zestawu jest to, że trzeba w configu sztywno wpisać "UXA", bo na
"EXA", które jest domyślne, X nie startują. Na XAA też nie startuje.